Evropská léková agentura (EMA) vydala rozsáhlou revizi své uživatelské příručky pro mikro, malé a střední podniky ve farmaceutickém sektoru. Revidovaná uživatelská příručka nabízí komplexní informace o legislativním rámci EU pro léčiva a uvádí požadavky na vývoj a registraci léčivých přípravků pro humánní i veterinární použití.
Před vstupem na trh, tedy před tím, než se léčivý přípravek může začít používat v klinické praxi, se jeho léčebné vlastnosti ověřují v rámci klinického hodnocení. Kromě samotné účinnosti se posuzuje i kvalita přípravku a zejména bezpečnost.
V roce 2023 doporučila Evropská léková agentura (EMA) k registraci 77 léčivých přípravků. Celkem 39 z nich obsahovalo zcela novou účinnou látku, která nikdy předtím nebyla v Evropské unii (EU) povolena. Uvedla to na svých webových stránkách.
Čas od času se v médiích objeví informace o tom, kolik pacienti utrácejí za léky. Při pečlivém vnímání obsahu reportáže či článku si ale můžeme všimnout, že se do této skupiny výdajů často nezapočítávají pouze léčivé přípravky, ale také nejrůznější doplňky stravy, tedy potraviny. Proto je zcela na místě připomenout, že tyto dvě kategorie se od sebe zcela zásadně liší, a to hned v několika rovinách.
Co chtít od PR agentury v dnešní době? Kam se public relations posunulo za posledních několik let? Co funguje a co už je úplně „out“? Světem hýbou sociální média, ale ta tradiční, přes řadu proroctví o jejich zániku, stále fungují a mají své důležité místo ve světě informací.